I sociala medier är det lite lättare
eftersom beröm där är så urvattnat att det inte behöver betyda
någonting. Men jag är inte mycket bättre där. På Twitter finns
hashtaggen #ffse (”Follow Friday” Sverige) för att framhålla
twittrare man tycker borde ha fler följare. Jättekul när folk
nämner mig, men själv har jag aldrig gjort någon sådan lista. Vem
är jag liksom...? Vem bryr sig om vilka jag tycker någon ska följa?
På sistone har min
blogg uppmärksammats här och där. Aktiepappa och Aktiewiki rekommenderar varje vecka läsvärda inlägg från andra
ekonomibloggare och där har jag varit med flera gånger, vilket är
jättekul. Kanske är det inte alltid de inlägg jag själv uppfattar
som mina bästa som kommer med, men det är ju verkligen ett
lyxproblem.
I helgen hamnade jag i en genomgång hos Aktieoutsidern.
I gruppen ”välkända” ekonomiprofiler återfinns jag med Marcus
Hernhag, Anna Svahn och andra vars bloggar är kända på riktigt,
och samma dag fick jag ett helt eget inlägg hos Money Cowboy.
Egentligen är ju beröm något av det
bästa som finns. Det är gratis och det gör människor glada. Jag
får jobba på det, som sagt. En dag kanske jag blir så bra på det
att jag klarar av att få det. Då vet jag vad jag ska säga också,
men jag antar att ”Tack” funkar rätt bra.