Så fort något händer i Pernilla
Wahlgrens liv måste det tydligen rapporteras på alla möjliga sätt
och trots att jag inte precis tillhör målgruppen når informationen
ibland även mig. Denna gång har Pernilla Wahlgren ”köpt” en
väska.
Citattecknen kommer sig såklart av att
med den produktplaceringen till Wahlgrens 733000 följare, Svensk
Damtidnings läsare och nu också till oss är det troligare att
Chanel betalat henne pengar än tvärtom. Men priset stämmer, den kostar verkligen runt 65000 kr.
Även om Wahlgren knappast betalat får man väl anta att andra
kunder gör det. Betalar. 65000 kr. För den väskan!
Jag är
ingen väskkännare, använder själv mest tygkassar, men hur någon
kan betala tusenlappar för den väskan, med bokstäver i olika
färger, en jättelogga och en axelrem som hämtad från
krimskramsstånden på Drottninggatan i Stockholm, är en gåta för
mig. Än värre att de betalar 65 tusenlappar.
Det är exempelvis mer än jag någonsin
betalat för en bil. Lever jag sparsamt skulle jag kunna finansiera
ett helt år av mitt liv för den pengen. Andra får en damväska som
ser ut att vara designad av barnen på Förskolan Blåklinten. Jag
kan faktiskt inte tänka mig någon annan anledning att gå runt med
den väskan än för att visa andra att man har råd att göra det. I
min värld: ”Titta på mig, jag är idiot, men en rik sådan!”
Jag strävar alltid efter att vidga
mina vyer, så jag vore uppriktigt tacksam om någon skulle kunna
förklara vad det är jag missat här. För visst är väl väskan
skitful? Och nog får man väl åtminstone 25 stycken snyggare väskor
till priset av denna? Inte med en Chanel-logotyp som syns på 200 meters håll, men ska jag agera reklampelare vill jag ha betalt, inte betala.