Vidare ser jag inte på tv. När Global
Gaming var i ropet pratades det om att de gjorde fruktansvärt mycket
tv-reklam för Ninja Casino. Själv blev jag tvungen att youtuba
Ninjas reklamfilmer för att ens få se dem.
Jag lyssnar inte på reklamradio. Knappt reklamfri heller. Bara poddar och eftersom alla ekonomipoddar marknadsför samma tre företag hela tiden kommer det inte in så mycket reklam den vägen heller. Och så har jag lärt mig hur många sekunder jag ska spola för att slippa höra lovsången till passformen i ett par kalsonger.
Jag lyssnar inte på reklamradio. Knappt reklamfri heller. Bara poddar och eftersom alla ekonomipoddar marknadsför samma tre företag hela tiden kommer det inte in så mycket reklam den vägen heller. Och så har jag lärt mig hur många sekunder jag ska spola för att slippa höra lovsången till passformen i ett par kalsonger.
Min teori är att vi som inte ständigt
dränks i reklam också tittar mer kritiskt på den reklam vi utsätts
för. ”22 procent högre diskkraft enligt oberoende tester”?! Jag
hatar inte reklam. Jag fattar att den behövs för att företag ska
överleva och för att nya produkter ska lanseras. Men det betyder
inte att jag har lust att utsättas för det ständiga bruset.