fredag 23 juni 2017

Ta det lugnt i sommar

Jag har hållit koll på internetstatistik sedan jag skapade min första hemsida år 2000. Trots att internet blivit tillgängligare genom att det finns i mobilen hänger vi denna årstid mindre på nätet än annars. Aprilväder och dötid på jobbet inbjuder till surfing. På sommaren ändrar vi surfvanor.


Normalt bloggar jag varje dag, men precis som förra sommaren tänkte jag halvera inläggsfrekvensen de närmaste veckorna. Räkna därför med ett nytt inlägg varannan dag, men kommentarsfältet har såklart öppet alla dagar.

Nu önskar jag er en fin midsommar och sommar i övrigt. Och den som känner stress över att missa investeringsmöjligheter – gör inte det. Även här talar statistiken sitt tydliga språk. Antalet affärer minskar på sommaren och augusti-september är de statistiskt sämsta månaderna att äga aktier.


Alltså kan du lika gärna (eller hellre) tills vidare låta oinvesterade pengar ligga på ett bankkonto med 0,5-1 procents ränta och ta tag i det i slutet av september. Gå och bada nu!

9 kommentarer:

  1. Trevlig midsommar till dig också! Får du någon semester i år, förutom din varannandag-semester från bloggen?

    Nja, jag shoppar nog hellre mina aktier där när börsen går ner än när den bara stiger. Får hoppas på lite sommarrea helt enkelt! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen planerad semester. Tänkte lägga några dagar på att renovera arbetsrummet, men att kalla det semester känns fel :-).

      Det kan nog bli både sommar- och höstrea, tror jag (men jag har haft fel förr).

      Radera
    2. Det beror på vad man räknar som semester, men jag skulle inte klassa renovering som semester :)

      Yey! Mer rea på börsen ;)

      Glad midsommar till dig också, Erik :)

      Radera
  2. Svar
    1. Det är en bra målsättning. Tack detsamma!

      Radera
  3. Jag håller med dig, sommaren ska man ta tillvara. Jag kommer också dra ned min inläggsfrekvens till vart 3e dag på min blogg.
    Mvh http://investera-pengar.blogspot.se/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast var tredje dag... då finns man ju inte riktigt ;-).

      Radera