tisdag 16 februari 2021

Laptopbord till hemmakontoret – sponsrat av eStore.nu

För mig som haft hemmet som huvudarbetsplats sedan år 2000 var möjligheten att inreda ett arbetsrum viktigt när jag köpte bostad, men många av de som tvingades att börja distansarbeta under 2020 saknar en vettig arbetsplats hemma och jobbar från en pall vid matbordet eller halvliggandes i soffan. Naprapater, sjukgymnaster och kiropraktorer gnuggar händerna, för den som sitter fel drabbas förr eller senare av värk i axlarna, ryggskott och spänningshuvudvärk. Förutom obehaget är det arbetsskador som i värsta fall kan hänga med hela livet.

Det här är Jesper Norberg på Placera, och hans strykbräda är långt ifrån det värsta jag sett. Den går åtminstone att anpassa i höjd även om han skulle behöva trolla bort armbågarna ifall han inte tänkt låta dem vila på tangentborden.

Lösningen heter laptopbord och inhandlas på eStore.nu. Det är fristående bord eller ställningar som gör att du faktiskt kan jobba utan att bryta ryggen, vid ett köksbord eller soffbord med relativt liten yta, eller till och med stående. Förutom att du kan justera höjden på borden kan du vinkla arbetsytan så att du får både tangentbord och mus i rätt vinkel för dig.

Om du uppmanats eller beordrats att inte komma in till jobbet tycker jag att du ska försöka få din arbetsgivare att betala, men det här är billiga bord som kostar motsvarande 1-2 besök hos sjukgymnasten.

På eStore som har lager i Sverige så att du slipper vänta på grejerna hittar du också hemelektronik, leksaker, träningsgrejer, tandborstar … Ja, det mesta faktiskt. Och bäst av allt är prisgarantin. Hittar du samma vara billigare i en annan nordisk nätbutik matchar eStore priset.

Jag köper inte kläder på nätet eftersom skärmen inte avslöjar tygkvalitet och passform, men möbler tycker jag passar utmärkt för näthandel för där finns ingen vits med att betala för producentens butikshyra. Billigt och bra direkt hem till dörren.

OBS! Inlägget är ett reklamsamarbete med eStore.nu, men åsikterna är mina.

10 kommentarer:

  1. Eller så kollar man på bortskankes.se för gratis skrivbord som inte ser ut som sjukvårdsutrustning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan man också göra. Jag skulle säga att respektive produkt vänder sig till olika målgrupper. De två Tatkraft-ställningarna till vänster i bilden ovan är nog mest till för dem som inte har plats eller lust att inreda ett helt kontor hemma, men som ändå på ett enkelt sätt vill kunna ha en schysst arbetsställning de dagar eller kvällar de jobbar hemma.

      Radera
  2. Inled gärna sponsrade artiklar med texten "OBS! Inlägget är ett reklamsamarbete med eStore.nu, men åsikterna är mina.", istället för att texten kommer sist.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det står "sponsrat av eStore.nu" i jättebokstäver i rubriken. Jag tycker faktiskt inte att det kan bli så mycket tydligare.

      Radera
  3. Host, host: https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/lag-1978800-om-namn-och-bild-i-reklam_sfs-1978-800

    SvaraRadera
    Svar
    1. Host, host? Är du förkyld? Du får nog vara lite tydligare för att jag ska förstå vad du menar? Att Jesper skulle ta illa upp för att jag lånat en bild han själv lagt ut på Twitter?

      Radera
  4. Jag tror inte alls att han tar illa vid sig, men om han gör det, så...
    Idag är du kommersiell och då gäller annat. Sedan får jga erkänna att jag är paragrafskadad. Från dig hade jag väntat mig att allas vår Placera-Jesper hade varit täckt av en svart ruta och med texten "Det har är inte Jesper...". Det hade varit kul kommers-Sparo.
    Att gu gör reklam har jag inget emot. Någon pröjsar min gratislunch.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade varit kul, men även anonymiserat hade det inte varit jag som tagit bilden.

      Hade bilden varit förnedrande på något sätt hade jag inte använt den i ett sponsrat inlägg. Nu ser jag det som en kul bild på en kille med så mycket självdistans att han lagt ut den till allmän beskådan.

      Radera
  5. Ser ut som en vettig produkt, hade nog kunnat vara köpare, men ngn dryg månad för sent, köpte en liknande produkt till frun i julklapp..

    SvaraRadera
  6. "Till frun" ;-) Synd att man inte har det att skylla på.

    SvaraRadera