lördag 7 oktober 2017

Inlägg 500

Tiden går fort när man har roligt. Men även nu 😉. Sedan jag startade bloggen i april förra året har jag märkligt nog fått ihop 500 inlägg med detta. Tack för att ni orkat läsa, och tack för de tusentals kommentarer ni skrivit längs vägen.


Jag har lärt mig massor om de branscher och företag jag skrivit om, för att det tvingat mig att läsa på, men också tack vare kommentarsfältet eftersom ni tipsat om artiklar, videoklipp, bloggar, poddar och böcker ni tyckt att jag bör ta del av. Inte bara om företag och börsen, jag har också fått spännande matrecept, spartips och en massa annat.

Dessutom har jag fått hejarop och beröm av er. Några har uttryckligen sagt att jag lärt dem att snåla, andra har å familjens vägnar tackat för mitt recept på mat eller bröd, så fler än jag har snubblat över kunskaper, och även detta värmer.

Vidare har jag fått ta del av roliga berättelser från läsare och lärt känna andra ekonomibloggare, så att vi blivit ett litet community som sammanstrålar då och då. Jag har också fått kunder som en direkt följd av bloggen, men det finns ju även positiva aspekter med att jobba, så det känns okej, det med.


Inte att förglömma är bloggen en ventil för att skriva av mig om dumma beslut (både egna, politikers och andras). Bara att spotta i nävarna och klura på nästkommande 500 inlägg. Hoppas att ni hänger med.

31 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack för det! En blogg utan läsare skulle kännas så himla egendomligt.

      Radera
  2. Själv är jag en trogen läsare.

    Keep up the good Work!

    Lars

    SvaraRadera
  3. Också trogen läsare! Gillar läsa både satiren, mat/sparinläggen och börsinläggen även om själv inte bloggar med politisk udd.

    Och ditt tips om kikärtor var jättebra, har redan sparat en Axfoodaktie eller två på det! Ibland missar man de enkla spartipsen av ren okunskap. Chili/paprikaodling ska jag testa till våren också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra! Alltsammans faktiskt.

      Radera
  4. Underbar blogg, jag är självfallet med!

    SvaraRadera
  5. Svar
    1. Jag säger detsamma (och inte bara för att jag är en inställsam jävel)!

      Radera
  6. Jag tror det var din blogg som inspirerade mig att börja baka. Det blir både godare och betydligt billigare än butiken. Första försöket med surdegsbröd gick dock åt skogen, jag tar inget ansvar för det utan skyller på dig :) Mvh https://investera-pengar.blogspot.se/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Fast hade du frågat kunde jag ha berättat att surdeg är överskattat. Jag fick en och gav det två försök innan jag gav upp. Kan i och för sig ha varit för att den var från Vasastan. Riktig surdeg ska såklart ha surnat på Södermalm :-).

      Radera
  7. Kul! Grattis till 500 :) Jag ser fram emot kommande 500 (eller 5000 för den delen) ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Men nu ska vi inte förhäva oss. Vi börjar med 500 :-).

      Radera
  8. Bra jobbat! Dina inlägg uppskattas och jag ser alltid fram emot nästa. Fortsätt på den inslagna vägen, med andra ord.

    Mvh

    Egon

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Jag fortsätter in genom den inslagna dörren ;-).

      Radera
  9. Dina blogginlägg har alltid hög kvalitet! Du verkar vara en himla trevlig person också (på ditt lite snåla och satiriska vis.. :))

    Även skönt att kunna diskutera sparande med bloggosfären, går inte riktigt hem bland mina vänner att diskutera lidls kilopris på gul lök :Det
    Med vänlig hälsning
    A (tar bort studenten A, får bli bara "A" hädanefter)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Det där med att jag skulle vara en trevlig person tror jag att du har fått om bakfoten, men kul att höra att jag lurar någon :-).

      En av anledningarna att jag startade bloggen var just för att IRL-vännerna var rätt ointresserade av pengafrågor, vare sig det gällde gul lök eller ETF:er.

      Radera
  10. Tycker att det är underbart att du kan vara så öppen kring dina tankar och filosofier trots att du inte är anonym på samma sätt som mig. Hade själv haft stora svårigheter med detta tror jag :)

    Kör hårt och ser fram emot inlägg 1000.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag skulle vilja vända på det och säga att jag aldrig hade klarat/orkat att blogga anonymt.

      Men jag kanske bara inte har vett att skämmas :-). Försöker att inte lämna ut släkt och vänner så att de ska gå att känna igen, och så berättar jag inte i detalj hur min ekonomi ser ut i exakta tal. Fast det sistnämnda tror jag också saknar allmänintresse, så det handlar lika mycket om att försöka hålla hög kvalitet som något annat.

      Radera
  11. Ser också fram emot dina nästa (fortune) 500 inlägg!

    Din blogg är den enda jag orkar läsa regelbundet. På något sätt lyckas du ta upp intressanta ämnen och samtidigt begränsa storleken. Den roligaste delen är alla diskussionerna i kommentarsfälten.
    Helt underbart, underhållande och med god ton.

    Kommer fortsätta läsa din blogg, lycka till.



    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, kul att höra!

      Den begränsade storleken är ett medvetet val. Jag tror helt enkelt inte att tillräckligt många vill läsa längre inlägg för att det ska vara värt att lägga ut texten. Intressanta ämnen är nog lika delar slump och genomtänkta val, och bra diskussioner i kommentarsfältet är nästan bara er läsares förtjänst.

      Radera
  12. Det är vi som fått chansen att läsa alla dessa inlägg och alla kommentarer som ska tacka! Din blogg är en av favoriterna, alla kategorier!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, men inte alla kategorier väl? Om någon håller min blogg som favorit i kategorierna sport, jakt och hiphop skulle jag rekommendera en grundlig internetsökning :-).

      Radera
  13. Den bästa bloggen alla kategorier (som du berör, får jag tillägga efter ditt svar till Aktiepappa). Rolig, lärorik och bra tanke bakom inlägg!

    Mvh Daniel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tackar och bockar djupt och helt oironiskt!

      Radera
  14. Tack för all intressant och underhållande läsning!

    SvaraRadera
  15. Stämmer in i lovsången! Fantastisk blogg! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag blir generad. Men det är klart, vore konstigt om någon letar sig hit bara för att skriva att de inte roas av bloggen och helst ser att den försvinner :-).

      Radera